Românii, maşinile noi, protecţia mediului şi cum va arăta parcul auto al României în următorii 15 ani

România este considerată a fi una dintre pieţele de desfacere ale maşinilor rulate din Uniunea Europeană, un fel de colector al autovehiculelor care nu mai respectă normele anti-poluare UE. Parcul auto al României este compus din peste 7 milioane de autovehicule, dintre care 5,5 sunt autoturisme, iar peste trei sferturi dintre acestea pot fi considerate cu succes rable şi maşini care trebuie mai degrabă casate decât lăsate să circule pe drumurile ţării.

Sursa foto: Pixabay

Maşinile din parcul auto al României un real pericol pentru mediul înconjurător?

Peste 3 milioane dintre maşinile care circulă în România sunt mai vechi de 15 ani, ceea ce înseamnă că ele nu beneficiază de respectarea normelor de poluare şi că în momentul în care se deplasează pe drumurile din ţară, nivelul noxelor emise în aer depăşesc cu mult limita admisă. Aceste maşini poluează din inconştienţa şi nepăsarea celor care ar trebui să le oprească şi să găsească o soluţie pentru încurajarea casării lor; este atât de uşor ca proprietarul să beneficieze de cupoane valorice, aşa cum se întâmplă cu programul Rabla şi acesta să fie ajutat cumva de către stat prin găsirea unor soluţii de finanţare.

Trebuie ţinut cont şi de faptul că motoarele Diesel deja intră în faza de extincţie ca urmare a imposibilităţii identificării unor soluţii de creştere a fiabilităţii în ceea ce priveşte limitarea nivelului de poluare. Drept urmare, maşinile care se încadrează în această categorie vor lua calea ţărilor precum România şi Bulgaria, care sunt pieţe ideale de desfacere, dat fiind faptul că normele de limitare a poluării ca urmare a folosirii autoturismelor sunt destul de permisive.

Sursa foto: Pixabay

Maşini în rate, soluţia care rezolva problema mediului înconjurător şi a parcului auto învechit din România?

Când este vorba despre rate, românul este unul dintre campioni, mai ales de când a fost lansată celebra promoţie de credite cu buletinul. Aşa că, o astfel de soluţie nu doar că i-ar fi agreabilă, ci l-ar ajuta să-şi schimbe cu succes şi maşina veche, mai ales că în perioada 2000-2006 s-au vândut peste 500,000 de maşini care erau noi în acea perioadă. Dincolo de acest sistem de plată pentru autoturismele noi – maşini în rate prin Monily, proprietarii pot să beneficieze de un sistem de bonusare prin care să primească tichete de tip voucher în cazul în care îşi achiziţionează o maşină care se încadrează în cele mai ridicate standarde anti-poluare.

Desigur, deşi există foarte multe opţiuni de credite auto, unele dintre ele chiar avantajoase pentru o gamă largă de români, există şi problema acelor români care au achiziţionat o maşină atunci când îşi permiteau, iar acum nu o mai pot schimba. Însă cu siguranţă că soluţii se pot găsi şi pentru aceştia, aşa cum ar fi o perioadă extinsă de creditare, cu rate fixe şi care să fie cât mai accesibile. În condiţiile în care interesul statului este să limiteze la maxim existenţa unor factori perturbanți ai mediului, aşa cum sunt maşinile cu un grad ridicat de emisii de CO2, o soluţie de genul acesta nu ar sărăci bugetul statului.

Astăzi, cu un împrumut auto avantajos românii care îşi doresc să contribuie la protejarea mediului înconjurător îşi pot cumpăra o maşină hibrid (la mâna a doua) sau o maşină în întregime electrică. Desigur, viitorul este al acestor maşini, aşa că peste 15 ani, astfel de autoturisme vor reprezinta o bună parte din parcul auto al României. Sau, măcar, aşa ne place să gândim că va fi!

De asemenea, ai putea dori...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.